Učitavam...
Preskoči na sadržaj
backup backup zg-kult
Tel: 091 7644952
  • RSS
  • E-mail
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
Prijava
  • Stranica dana
  • Film
  • Glazba
  • Libar
  • Teatar
  • Više
    • Izložbe
    • Najave
    • Uljudba
    • Gastro
    • Impressum
  • Za vas pišu
    • Darko Androić
    • Marjan Gašljević
    • Aleksandar Olujić
    • Milenko Strižak
    • Drugi autori

IN MEMORIAM IGOR VUK TORBICA

Posted on 18. lipnja 2020.by dandroicKategorije:Aleksandar Olujić

Trenutak u kojem se tragično prekine mlad život, trenutak je u kojem u jednom svom dahu zastane čitav svijet. I potpuno je nevažno radi li se ovdje o pokušaju racionalizacije neobjašnjivog, ili tek naivnom načinu na koji možemo potražiti utjehu u trenucima potpunog besmisla, jer u slučaju gubitka Igora Vuka Torbice, riječ je prije svega o činjenici. Kazalište je zastalo, svjesno da je negdje iz dubine njegova srca zaista izvučena životna sila koja ga je gradila autentičnim rukopisom koji će biti nemoguće nastaviti ili nadopisati.

A profesionalni put Igora Vuka Torbice bio je zaista jedinstven, buran i beskompromisan. Teatrologinja Nataša Govedić u svojoj je kritici predstave Tit Andronik na jednom mjestu zapisala kako predstava „(…) ne zazire pred teškim Shakespeareovim pitanjima, niti ga pokušava popularizirati na način prigušivanja nelagode (…)“ što kao misao može biti preneseno u same temelje Torbičine poetike te njegova razumijevanja kazališta kao mjesta u kojem je moguće sve i u kojem postoji samo jedna zabrana, a to je ona o zaobilaženju istine. Njegovo je kazalište u svakoj svojoj slici bilo kontinuirano putovanje do nas samih, istovremeno oslobađajuće i bolno, jednostavno i neobjašnjivo u svom efektu.

Igora Vuka Torbicu su, kako hrvatski tako i regionalni pratitelji kazališta, opisivali kao mladu regionalnu kazališnu zvijezdu. Njegov je profesionalni put zaista bio u svakom smislu strelovit. Od ispitne predstave Pokojnik nagrađene nagradom Hugo Klein te odmah uvrštene na repertoar Jugoslovenskog dramskog pozorišta preko von Kleistovog Razbijenog krčaga u istom kazalištu, brojnih produkcija u Hrvatskoj i susjednim zemljama, pa sve do najnovijeg naslova dogovorenog prije nekoliko dana, a planiranog u idućoj sezoni u Zagrebačkom kazalištu mladih.

Upravo je za Zagrebačko kazalište mladih i za ovaj ansambl, Igor Vuk Torbica bio osobito vezan, kroz dvije produkcije koje su bez sumnje ostavile veliki trag u suvremenom hrvatskom kazalištu; hrabre interpretacije Shakespeareove tragedije Tit Andronik te prije svega nezaboravnog uprizorenja Tollerovog „Hinkemanna“, predstave koja je odmah po premijeri doživjela kultni status u čitavoj regiji. Prilikom gostovanja spomenute predstave u Narodnom pozorištu u Beogradu, kazališna kritičarka Ana Tasić za Politiku je zapisala kako je Hinkemann „(…) nesvakidašnje umjetničko djelo koje se rijetko sreće u našoj regiji, vrtoglavo obnavljajući vjeru u umjetničku snagu kazališta“.

Torbičin je Hinkemann istovremeno i paradigma njegova temeljnog redateljskog postupka, koji leži u jednostavnosti razumijevanja i osjećaja za „ono što je bilo“ te apliciranju tog znanja na „ovo što je danas“. A u ansamblu Zagrebačkog kazališta mladih Torbica je uvijek pronalazio suradnike raspoložene za takvu vrstu istraživanja u izvedbi, spremne na dijalog s njegovom poetikom koja je u svakom izvođaču tražila osobne unutarnje razloge bivanja na sceni, kako je sam jednom prilikom istaknuo. Bez takve izloženosti  i bez takve hrabrosti u svijetu Igora Vuka Torbice nije bilo ni kazališta.

U jednom trenutku predstave Hinkemann iz prostora tišine odjednom se začuje bezvremenski hit benda The Mammas & The Pappas, California Dreamin, pjesme u kojoj se iz ledenog New Yorka nostalgično i kroz žudnju za domom sanjaju neki mekši, mirniji i topliji krajevi. Ansambl Zagrebačkog kazališta mladih i svi njegovi zaposlenici opraštaju se od dragog suradnika i prijatelja s vjerom i nadom u to toplo srce Kalifornije u kojem negdje i dalje snažno kuca srce neprežaljenog Igora Vuka Torbice.

 

Zagrebačko kazalište mladih

 

dandroic

grozd.phy.hr

Komentari

Odgovori Otkaži odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Arhiva

  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • ožujak 2018

Nove objave

  • Otvoren ljetni gaming kamp – osnovnoškolci iz Hrvatske će u 7 dana izraditi vlastite videoigre
  • Glazbena večer za budućnost i mir na Festivalu Rocks&Stars @ Cave Romane
  • Festival drvenih kapela Sancta Barbara
  • Radni srpanj Kerekesh Teatra
  • Virtualna izložba Sabine Mikelić

Najnoviji komentari

  1. WordPress komentator o Dobar dan, svijete!
  2. Darko Androic o Vila
  3. Darko Androić o 3,14
  4. Darko Androic o 3,14
  5. Darko Androić o Pinokio
  • Najave
  • Impressum
  • Pratite nas
Tel: 091 7644952
  • RSS
  • E-mail
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
© backup. Sva prava pridržana.

Kategorije

  • Aleksandar Olujić
  • Darko Androić
  • Drugi autori
  • Film
  • Gastro
  • Glazba
  • Izložbe
  • Libar
  • Marjan Gašljević
  • Milenko Strižak
  • Miroslav Šantek
  • Najave
  • Nekategorizirano
  • Razno
  • Teatar
  • Uljudba
  • Željko Krznarić
Povratak na vrh