Nema tih novaca da na taj način prošetam gradom

Autor:Miroslav Šantek

U JEDNOM DAVNOM broju američkog izdanja National Geographica, tiskanog početkom osamdesetih, a kojeg sam pročitao sredinom devedesetih u Zagrebu, bila je jedna reportaža o američkim gradovima, njihovom načinu života i mogućnostima zarade, a nekoliko fotografija je pokazivalo ljude – putujuće reklame koji su reklamirali sve što čovjeku može pasti na pamet. Za šaku dolara stajali su na uglovima ulica obučeni kao velike kobasice, hamburgeri, boce gaziranih pića ili su kao ljudi sendviči hodali gradskim ulicama i reklamirali razne proizvode. Brzi novac se mogao zaraditi, samo ne bi baš svatko to mogao učiniti. U jednom zagrebačkom kafiću, nakon višesatnog razgovora s jednom djevojkom, nekako smo se dotaknuli i te teme, a ja ju upitah da li bi ona mogla staviti te reklame oko sebe i prošetati gradom. Odgovor je bio negativan. Nema šanse – rekla je. Nema tih novaca.

PET SECRET – kozmetika za kućne ljubimce. Tako piše na velikim tablama – reklamama obješenih za leđa dvije mlade djevojke koje su prošetale središtem Zagreba i koje su prolaznicima dijelile i prigodne letke s detaljnim podacima onoga što reklamiraju. Kad sam ih vidio u vrevi Zrinjevca i Tomislavca, sjetih se davne priče iz kafića od prije dvadeset i kusur godina. Ove cure su možda studentice koje preko student servisa zarađuju na ovaj način novac za život u velegradu. U svakom slučaju, one su objesile reklamu na leđa i prošetale gradom. Kao i njihove “kolege” iz davno tiskanog američkog časopisa.

 

Komentari

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)