Učitavam...
Preskoči na sadržaj
backup backup zg-kult
Tel: 091 7644952
  • RSS
  • E-mail
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
Prijava
  • Stranica dana
  • Film
  • Glazba
  • Libar
  • Teatar
  • Više
    • Izložbe
    • Najave
    • Uljudba
    • Gastro
    • Impressum
  • Za vas pišu
    • Darko Androić
    • Marjan Gašljević
    • Aleksandar Olujić
    • Milenko Strižak
    • Drugi autori

Izložba Damira Sokića ‘Skladište Moderne‘ u Francuskom paviljonu

Posted on 5. lipnja 2019.by dandroicKategorije:Aleksandar Olujić

Sutra, u četvrtak 6. lipnja 2019. u 19 sati, se u Francuskom paviljonu (Studentski centar, Savska cesta 25, Zagreb) otvara izložba Damira Sokića „Skladište Moderne“.

Damir Sokić rođen je 6. kolovoza 1952. u Novoj Gradiški. Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu upisao je 1972., a 1977. diplomirao je slikarstvo u klasi prof. Nikole Reisera. Od 1977. do 1979. godine bio je suradnik Majstorske radionice za slikarstvo prof. Ljube Ivančića i prof. Nikole Reisera.

Počevši od 1976. intenzivno izlaže slike, skulpture, objekte, in situ instalacije te piše o umjetnosti. Do sada je imao više od četrdeset samostalnih izložbi, a sudjelovao je i u brojnim projektima i grupnim izložbama u zemlji i inozemstvu. Od 1986-1993. živio je i radio u New Yorku, a od 1999. do 2019. profesor je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu.
2018. dodijeljen mu je Doktorat umjetnosti temeljem umjetničkih postignuća za ostvarenje umjetničkog projekta “Slijepe ulice”.

Osnivač je Galerije Proširenih medija u sklopu HDLU Zagreb i sudjelovao je u radu brojnih žirija. Za umjetnički rad dobio je brojna priznanja, između ostalih Nagradu Vladimir Nazor 2014. godine.

Njegova djela se nalaze u privatnim i javnim zbirkama u zemlji i inozemstvu od kojih treba izdvojiti MSU Zagreb, Moderna galerija Zagreb, Moderna galerija Rijeka, MUO Zagreb, Zavičajni muzej grada Rovinja, Galerija umjetnina Split, Muzej suvremene umjetnosti Istre, Neue Galerie Graz (A).

Izložba ‘Skladište Moderne’:

Iz teksta predgovora Vanje Babića:

(..) Tradiciju se može negirati i osporavati, ali nije moguće ne imati odnos naspram nje, pa makar on bio i podsvjestan. Istodobno, tradicija može biti moćno i opasno oružje u rukama autora, svojevrsni mač s dvije oštrice: s jedne strane otvara potencijal za kreiranje vizualno kultiviranih i intelektualno slojevitih radova što ostvaruju potentne dijaloge s nekim konkretnim umjetničkim artefaktima ili idejama iz prošlosti, dok s druge strane prijeti opcijom zapadanja u bezdan frivolna, beživotna i sladunjava kiča iz kojega više nema povratka.

Sokićev cjelokupni rad pripada, dakako, onoj prvoj soluciji. Može li se u njegovu slučaju govoriti o modernizmu poslije postmodernizma, o svojevrsnom utjelovljenju Lyotardove provokativne, čak i pomalo cinične, konstatacije po kojoj svako umjetničko djelo isprva mora biti postmoderno prije nego što može postati istinski moderno? Nije isključeno.

Bilo kako bilo, Sokićeva umjetnost uvijek će nas vraćati ideji. Nadasve slojevitoj, ali u konačnici izrazito konciznoj ideji što formu oslobađa naracije. Pa ipak, Sokić ne odbacuje posve naraciju; nju, dakako, nećemo pronaći u izlošcima kao što su  kocke, kvadri ili nenametljivo prezentirani crteži što svojom nazočnošću svjedoče o višedesetljetnom kontinuitetu, već u intimi poetski intonirana teksta. Izloženi artefakti, ujedinjeni s fiktivnim tekstom/pismom te nazivom izložbe Skladište Moderne, dojmljivo progovaraju o autorovoj osnovnoj nakani, a to je idejna integracija cjelokupna stvaralačko-izlagačkoga postupka s arhitektonskim prostorima unutar kojih se on odvijao odnosno realizirao. Arhitektonski kontekst kod Sokića, dakle, nadilazi svoju isključivo ambijentalnu ulogu, što za ovoga umjetnika, zapravo, ne predstavlja nikakvu novost. Ovoga puta radi se o  ikoničkim arhitektonskim prostorima zagrebačkog modernizma, međusobno udaljenim tek nekoliko stotina metara, koji svjedoče o globalnom razmišljanju i herojskim idejama, dovoljno snažnima da se prošire na zemlje različite poput, primjerice, Indije i Brazila. A takvu snagu u umjetnosti mogu posjedovati jedino utopijske ideje.

Moderna, kako rekosmo, već duže vrijeme pripada povijesti. Malrauxovski rečeno, postala je neizostavnim dijelom imaginarna muzeja. Sokić će se radije poslužiti izrazom ″skladište″. Ne bez razloga, jer njegovo skladište nipošto nije isto što i ropotarnica. To je mjesto u kojemu modernističke ideje nisu islužene, već žilavo žive i periodično upotrebljive. U to skladište Sokić će posezati često i uspješno. Izložba Skladište moderne na začudan način povezuje Ulicu grada Vukovara, Studentski centar i Chandigarh, udahnjujući im jednu novu, rekli bismo metafizički uvjetovanu, vitalnost. Lokalno se, makar na trenutak, iznova stopilo s globalnim, a krug je napokon zatvoren.

Izložba Damira Sokića otvorena je do 29. lipnja, radnim danom od 12 do 20 sati te subotom od 10 do 13 sati. Od 20. do 25. lipnja zbog blagdana i praznika, Francuski je paviljon zatvoren.

dandroic

grozd.phy.hr

Komentari

Odgovori Otkaži odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Arhiva

  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • ožujak 2018

Nove objave

  • Otvoren ljetni gaming kamp – osnovnoškolci iz Hrvatske će u 7 dana izraditi vlastite videoigre
  • Glazbena večer za budućnost i mir na Festivalu Rocks&Stars @ Cave Romane
  • Festival drvenih kapela Sancta Barbara
  • Radni srpanj Kerekesh Teatra
  • Virtualna izložba Sabine Mikelić

Najnoviji komentari

  1. WordPress komentator o Dobar dan, svijete!
  2. Darko Androic o Vila
  3. Darko Androić o 3,14
  4. Darko Androic o 3,14
  5. Darko Androić o Pinokio
  • Najave
  • Impressum
  • Pratite nas
Tel: 091 7644952
  • RSS
  • E-mail
  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
© backup. Sva prava pridržana.

Kategorije

  • Aleksandar Olujić
  • Darko Androić
  • Drugi autori
  • Film
  • Gastro
  • Glazba
  • Izložbe
  • Libar
  • Marjan Gašljević
  • Milenko Strižak
  • Miroslav Šantek
  • Najave
  • Nekategorizirano
  • Razno
  • Teatar
  • Uljudba
  • Željko Krznarić
Povratak na vrh